sobota, 30 grudnia 2017

** SEN PORUCZNIKA

niedziela, 12 maja 2013 22:06


tak nazwałam sobie tę zieloną kamienicę
Każdą z kamienic jakoś tam sobie nazywam.

Klasztor w Krzeszowie, dla przykładu, to była jajecznica ze szczypiorkiem, czyli pierwsze skojarzenie, jakie mi się nasunęło, gdy odkryły się barokowe kolory - mocny trawiasty zielony i wściekły słoneczny ugier.






Nie muszę już nawet mówić, jak koszmarny był to sen.

Wystrój doszczętnie zniszczony!
Dwa rachityczne, zamazgane gzymsiki, bułowate, płaskie jak patelnia "coś" zdobiące mansardowy dach i jeszcze te wymalowane na buraczano opaseczki.

Ani pilasterka, ani lizenki - nic !!!
goło i niewesoło - gładka jak pupa niemowlaka!



     

Szczęściem znalazła się dobra ikonografia i udało mii się odwzorować rysunek dawnego wystroju.
Dokładnie i w proporcji. Wprowadziłam podłużne lizeny, zakończone płycinami, imitującymi głowice. Okna dostały profilowane, szerokie opaski a piano nobile, czyli pierwsze piętro, otrzymało dodatkowo półłukowe zwieńczenie okien z wypełnieniem w kolorze głowic.

Stare wymalowanie na fotografii sugerowało zielenie.
Więc w kierunku zieleni sobie poszłam.
A dlaczego niby *sen porucznika* ???
mógł być na ten przykład podchorąży.
Cóż, podchorąży zawsze zdąży ale ja nie podchorąży.
Mogłam niechcący zapeszyć więc porucznik wydał mi się bezpieczniejszy.







W tej kamienicy udała się bardzo fajna rzecz.
Otóż trzy okna udało się zachować, są autentyczne, pozostałe odtworzone są w charakterze tych pierwotnych
i tworzą spójną całość.

                                   *

A teraz dwie inne kamienice.
Jeszcze cieplutkie, prosto z komputera.
Właśnie przesłałam Wykonawcy ostatnie poprawki i rozpocznie się remont. Cieszę się, bo te dwie, chociaż miały wystrój to też były bardzo nijakie.




    `

Tu jednak wystarczył tylko projekt wzmocnienia konstrukcji ściany, program wzmocnienia tynków i program konserwatorski renowacji detalu.
Musiałam też coś zrobić z bezstylowymi parterami i uporządkować ten niezbyt artystyczny bałagan.

Resztę wydobył już kolor.






Uśmiecham się do Was
wymyślcie nazwy tym moim dwóm kamieniczkom
bardzo jestem ciekawa


. .z przyjemnością polecam - Malina M*.

jeśli podobał Ci się ten wpis
to wejdź     i zagłosuj


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz